follow la me..................follow jgn tak follow

nuffnag

Thursday 17 March 2011

berdosakah aku?

berdoasakah aku....?
mlm semlm aku telah membuang seekor ibu kucing yg sedang mengandung. Sebelum itu biarlah aku ceritakan sejarah kucing ini.Kucing ini kubela secara tak sengaja. cat ini telah melahirkan ank (4 ekor)dirumah ku tanpa izin. Kerana kesian kami pun bela la kucing tu bersama 4 ekor anknya itu. Cat tu manja sgt ngan kami...nak buang pun syg walaupun sebelum tu my husband tak suka kucing (masalah pembuangan najisnya), anknya yg 4 ekor tu itnggal dua ekor je , yg 2 ekor tu hilang entah kemana(org ambik or dimakan anjing). Hinggalah ke 2 ank kucing tu membesar dgn comelnya (nama baby and comel), cat tu bunting lagi lahirlah 3 ekor pula (semua berlaian corak and color). beberapa bulan kemuadian yg seekor hilang , yg seekor bagi kawan and kami bela yg sekor tu. so kini kami bela 4 ekor  kucing termasuk ibunya. Aktiviti kucing ini setiap malam selepas isyak akan berjogging bersama husband.....tak jauh manapun. tapi kelakat tengok gelagat kucing2 tu.
Suatu hari terjadilah peristiwa menyanyat hati. Baby telah dilanggar,sebaik dilanggar baby terus lari menuju kehalaman rumah.,Kulihat mulutnya berdarah kakinya terlipat (patah).....tiba-tiba airmataku menyalir. Kulihat baby dlm kesakitan aku tak sanggup melihatnya. Akhirnya baby mati dlm kesakitan. Masih terbayang dimata ini melihat kesakitan yg baby alami dan kesedihan itu masih terpahat di hati ini.
Kini tinggak lah 3 ekor . Comel pun baru-baru ni kena langgar, kakinya kini jalan jengkot2. alhamdulillah cederanya tak seberapa. Kini maknya bunting pula, jiran sebelah rumah ada tanya nape tak buang je ibu kucing tu....mcm tak suka je.
So aku dengan berat hati mengambil keputusan nak antar mak kucing tu tempat lain. Akhirnya kami antar kat kawasan kedai di BTP......lebih kurang 2 km. Tanpa disangka 4 hari selepas kami buang ibu kucing tu muncul depan rumah. Kali ini kami buang jauh sikit kat perkampung melayu. Apa yg kuharapkan ibu kucing tu dapat hidup dengan jayanya bersama anak yang bakal dilahirkan,,,,maafkan aku kucing.
Anakmy yang dua ekor tu akan kami jaga dengan sebaik-baiknya. Comel and Cumi


                                                              saya comel abang kepada cumi
                                                                  sayalah cumi

No comments:

Post a Comment