follow la me..................follow jgn tak follow

nuffnag

Sunday 20 March 2011

SUNGAI KLAH HOT SPRINGS

Lusa cuti sekolah akan berakhir. So kami sekeluarga bercadang nak g beridah. Pikir punya pikir aku telah terbaca di internet pasal sungai klah di trolak. aku pun cuba cari maklumat dengan lebih lanjut. macam-macam komen yg aku baca tentang tempat tu. Ada yang bagi komen -  tapi banyak yang +. Aku cuba selidik lagi dgn lebih dgn mendapatkan maklumat dari saudara-mara yg pernah pergi, mereka bg respon yg +.
Akhirnya aku ambil keputusan nak g.
Mlm tu aku pun mulakan operasi.............aik operasi apa plak ni. Hehehe.........operasi persediaan utk perut. Apa tu? Bekalan la........cili kering kusuruh anak ke4 gunting untuk diblender. Ikan bilis ank kedua kukopek (belah dua buang kepala and benda asingnya). Setelah ank2 menyiapkan kerja aku siapkan apa yg patut untuk mlm tu. Cadangan masak nasi lemak and pulut . Pulut dimakan dgn ikan masin goreng cili campur bawang pasti menyelerakan selepas penat mandi-manda.
Pagi ni aku bangun pukul 5 untuk membereskan kerja yg belum selesai. masak nasi lemak, tanak pulut, sambal bili, rebus telur, celur kangkung.............apa lagi ya.
Janji kul 6.30 bertolak akhirnya pukul 7.30 baru jalan , biasalah ank2 punya kerenah dah pesan siapkan brg awal2, tp akhirnya masa nak g tu la baru nak menyiapkan segalanya...........apalagi berleterlah aku macam mak nenek (pagi2 dah berdendang) Sabar, sabar bykan istifar..........cuba mengingatkan diri sendiri.
Perjalanan lebih kurang 1jam20minit.................dlm fikiran ok ke tempat tu yalah firstime g, manalah tau apa yg kita harapakan "indah khabar dari rupa".Akhirnya kami sampai terus menuju kat counter tiket, dikenakan bayaran dewasa rm10 and kanak -kanak 3 tahun keatas dikenakan rm8 (mahalnya). Kami diberi gelang sorang satu , bukan gelang emas tau cuma gelang kertas je, pesan org tu pakai sebelum masuk. sambung lain kali..........
ni kolam air sejuk utk kanak2 tak berapa dalam
ada disediakan gelongsor
tempat merebus telur, terlur tak boleh bawa
sendiri, ada disedikan lupa lak harganya,

inilah kolam air sejuk keseluruhan, dibahagi 2 iaitu
kolam dewasa and kanak2 (dibhagi hanya dgn tali yg direntang)

ni kolam utk org dewasa sebelah dgn kolam
kanak2 je.

2 comments:

  1. wah!!! rajinnye buat blog...
    best ni...mcm pernah tgjk tmpat ni..
    pernah ke erk???
    kat ne ni cu!!!!

    ReplyDelete